Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz české zábavní filmové tvorby ve společenských časopisech Eva , Módní revue a Pestrý týden v období 1939-1942
Zemanová, Irena ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz české zábavní filmové tvorby ve společenských časopisech Eva, Módní revue a Pestrý týden v období 1939 až 1942" se zabývá analýzou tří specifických protektorátních společenských časopisů, Eva, Módní revue a Pestrý týden, s důrazem na jejich zábavní charakter. Z oblasti protektorátní kultury se diplomová práce soustředí na českou protektorátní kinematografii, její proměny, fungování a konkrétní produkci v daném období a její mediální obraz ve vybraném vzorku časopisů s přihlédnutím k postupnému rostoucímu vlivu protektorátních úřadů na obsah těchto časopisů. Jednotlivé časopisy diplomová práce studuje metodou historické srovnávací analýzy a zkoumá vztahy, společné rysy a rozdíly mezi jednotlivými tituly ve vymezeném období a popisuje jejich vývoj i proměny v historickém kontextu s důrazem na publikované články vztahující se k české protektorátní kinematografii. Časové vymezení tématu diplomové práce je ohraničeno březnem 1939 (ustavení Protektorátu Čechy a Morava) a červencem 1942, kdy je dokonce i ve společenských časopisech patrné tíživé období tzv. heydrichiády, následující po atentátu na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha, jemuž podlehl 4. června 1942.
Reklama v časopisech Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj
Šmídová, Radka ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
ŠMÍDOVÁ, Radka. Reklama v časopisech Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj. Praha, 2019. 75 s. Diplomová práce (Mgr.). Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc. Abstrakt Tato magisterská diplomová práce mapuje vývoj reklamy v českém tisku během období první republiky, konkrétně mezi lety 1927 a 1937, na příkladu dvou ilustrovaných týdeníků - Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj. Na sledované období práce nahlíží v kontextu hospodářské situace země, společenského nastavení a životního stylu, kdy hospodářskou a sociální rovnováhu země formovaly střední vrstvy, které svými nároky pomáhaly na trh novým výrobkům a zasloužily se tak k uvádění těchto výrobků do masové spotřeby. Důležitá byla také emancipace žen, technologický vývoj médií, ale i vývoj reklamy jako oboru a zvyšující se úroveň cílení reklamy na své publikum. Práce zkoumá, jak reklamy ve dvou týdenících s rozdílnou čtenářskou základnou přistupují ke čtenářům a snaží se získat jejich pozornost, jaká mají specifika, a především k jakému vývoji došlo v období 10 let během trvání první republiky, kdy docházelo k profesionalizaci českého reklamního průmyslu, vzhlížejícího k americkému vzoru. Výzkum byl proveden kvantitativní...
Prvorepubliková reklama: případová studie časopisu Pestrý týden v roce 1929
Fidranská, Iva ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zkoumá možné dopady velké hospodářské krize na společnost v Československu za první republiky v roce 1929 - tedy v době eskalující ekonomické konjunktury. Využívá k tomu reklamních výstupů, konkrétně tištěné inzerce vycházející v průběhu celého zkoumaného období v dobovém celospolečenském časopisu Pestrý týden. První část práce je zaměřena teoreticky - ukotvuje dané téma v kontextu doby, popisuje tehdejší reklamní prostředky, charakterizuje prvorepublikový inzerát a strukturu trhu dobového periodického tisku. Kromě toho se věnuje novému postavení žen ve společnosti a zdůrazňuje novou orientaci reklamních tvůrců na tohoto nového spotřebitele. Druhá část, praktická, je věnována především kvantitativní obsahové analýze, s jejíž pomocí je zjišťován podíl inzerce nejrůznějších produktů a služeb v jednotlivých měsících. Jsou definovány položky, které zmizely, nebo se naopak objevily jako reakce na přicházející recesi, a popsány důvody, proč tomu tak mohlo být. V rámci analýzy jsou odhaleni i největší inzerenti a jejich cílové skupiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.